... női huncutságok... magamról, a világról...

2011. október 1.

Szeptember

Szeptember hónap kedvence:

a sütőtök!!

Mint már említettem, nagyon szeretem, és minden évben alig várom, hogy megjelenjen a piacon.
Idén már többször sütöttem csak úgy magában,készült belőle Limara féle sütőtökös keksz, és legutoljára krémlevesként tálaltam.
Nem is akármennyit főztem belőle, annyira szeretik.
4 kg orange tökből készült a leves, aminek csak a felét csináltam készre, a másik fele még várat magára. Így egy piszkos kézzel meg van a pucolás, főzés, csak a mixerezés előtt ketté vettem, mert 1-2 nap kihagyás kell a két leves között. Meg a tejszín nélkül biztonságosabb a tárolás...
Bár Petiakiférj szerint ő megenné akár minden nap is...:))

Leírom, én hogy készítem a sütőtök krémlevest.




Judit sütőtök levese 

3-4 kg sütőtök
4 szem közepes krumpli
bors
gyömbér   - lehet friss, vagy akár porított is
szerecsendió
méz
 2 pohár habtejszín   - ha ketté veszem a levest, akkor értelemszerűen csak egyet teszek a fele adaghoz

Felrakom a megtisztított, feldarabolt sötőtököt a krumplival, fűszerezem sóval, borssal, ízlés szerint gyömbérrel és szerecsendióval.
Mikor félig megpuhult megkóstolom, és az édessége arányában adok hozzá 1-3 evőkanálnyi mézet.
Ha már teljesen megpuhult a tök, akkor fogom a botmixert, pépesítem, majd beleöntök 2 pohár habtejszínt, amivel még forralom egyet. 
Tudom, sokan használnak hozzá főzőtejszínt, de abban adalékanyagok vannak, ezért én inkább kerülöm a használatát.
És kész is!!
Mi szoktunk hozzá pirítani tökmagot is. 

Nincsenek megjegyzések: